torsdag 30 januari 2014

Bättre sent än aldrig ...



Tim Holtz har redan påbörjat en ny omgång av sina tags för 2014 så det är hög tid för mig att visa mina sista versioner av hans "12 tags of 2013".
Jag har gjort oktober, november och december och har valt vinter/jultema på alla tre.
Först ut är oktober där man skulle prova på att använda distress glitter.
Jag stansade ut Joy Crafts "Winter Wishes Snowflake circle" och Tim Holtz "Tree Line" och täckte med Distress glitter i färgerna Rock Candy och Stormy Sky.
Glittret är verkligen läckert och gnistar otroligt fint.
 



På tagen för november skulle man använda en teknik med genomskinligt embossingpulver och skolkrita. Eftersom jag inte hade Tim Holtz embossingpulver så fungerade inte detta som det skulle.
Skolkritan fastnade inte på mitt embossade motiv.
Så då använde jag istället vitt embosspulver med en lite frostad, glittrig effekt för att få fram den vita kontrasten mot den svarta tagen och så ritade jag lite här och där med skolkritan.
Man får vara lite extra kreativ när man inte har alla produkter som han använder och det är ju en utmaning i sig!
Stämpeln kommer från Tim Holtz "Christmas Blueprint".
 



Decembers tag har jag också improviserat lite och gjort blomman i papper istället för den plastfilm som Tim Holtz använde.
 
 
Den här dien blev en favorit, TH:s "Tattered Poinsettia". Jag har använt cremefärgad cardstock till blomman och sprayat den med Perfect Pearls mist i färgen Forever red.
På kanterna är det distress ink Walnut stain.
På tagen har jag använt Tim Holtz stencil med mönstret "Harlequin" och stämpel från setet "Joyful song". Tagen är sprayad med Perfect Pearls Heirloom gold.



Tack för alla gulliga kommentarer på mitt förra inlägg!

4 kommentarer:

Lone sa...

Hej vännen, jättefina tags! Hoppas du har kryat på dig. Jag var på Skrapdraken i går och hälsade på. Jag har varit i Stockholm på kick-off och vi kom till Uppsala tidigare än jag trode, så jag han dit. Tråkigt du inte var där, men så blir det när man är spontan. idag har jag haft möte med mitt team, och jag åker hem igen i morgon. nästa gång bokar vi ett träff. kramar till dig och Tomas.

Anne sa...

For noen lekre tags! Digger glitteret på den første, og så knallkul snømanntag! Elsker den store blomsten og stemplet på den siste. :)

Klem, Anne.

linnzan sa...

Hej kompis!
Vad fina tagsen blev!!! Det var så mysigt när du var här och pysslade senast.
Hoppas vi hinner ses och pyssla snart igen.
Kram

Karin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...