söndag 3 mars 2013

Till nästa jul ...


 
Hej på er!
 
Jag har lovat mig själv att jag ska vara lite mer förberedd när det gäller julkort och paket-tags när nästa jul kommer.
Min ambition är att jag ska göra åtminstone ett kort eller en tag i månaden så jag har ett litet lager när hösten kommer och produktionen sätter igång på allvar.
Kanske inte så kul att titta på julalster vid den här tiden på året när man bara längtar efter värme och gröna gräsmattor. Här är iallafall marsmånads lilla julproduktion.



På baksidan av tagen en liten etikett att skriva på.


Jag gjorde även ett matchande kort till tagen. Kan ju vara bra att ha om man ska ge bort ett paket och även vill lämna ett julkort till samma person.
Tycker de här julpapprena från Reprint är så fina.





Jag har använt följande:
Mönsterpapper Reprint "Childrens Christmas"
Magnolia Doohickey die "Cosy big snowflake"
Cheery Lynn Designs die "French Pastry"
Tim Holtz die "Snow flurries" & "Vintage Market alphabet"
Stämplar Inkido "God Jul 24:12" & "God Jul tag"
 
 Det börjar fyllas på lite i min julask eftersom jag lyckats hålla mitt löfte och gjort julkort och tags både i januari, februari och mars. Vi får väl se hur det blir när våren är här på allvar.
 
Tusen tack för att ni tittar in och lämnar kommentarer. Det ger inspiration och även en chans till att hitta till andra pysslare! 
Ha en riktigt skön söndag!

11 kommentarer:

Gitte sa...

Super flot Tag og kort.

Iffa ...... sa...

Hej!
Jag tycker du gör alldeles rätt och startar i tid =)
Detta set med både tag och julkort är superfint!!!! Det är verkligen helt underbara papper du använt, så snygga och jättefina bilder du har med! Gillar att de verkligen syns att de hör ihop med dekorationerna du satt på som även är jättefina. Snygga siffror du stansat ut.
Ha en fin söndagskväll!
Kramiz från mig

Lone sa...

Imponerande Karin, och otrolig fina är dom. Hoppas vi ses på onsdag. Kram Lone

Pysselpinglan sa...

Så himla fint! :)

Prickan sa...

Hej Karin, så ljuvligt fin tag och kort. Du får alltid till det så fint romantiskt och underbara färger :-) Hoppas vi ses på onsdag, kram anna

Pernilla ~Pillan~ sa...

Ja, det kan verkligen kalla i god tid! Väldans smart. Jag hade dock inte har inspirationen till att göra julkort nu. Väldigt vackert är det i allafall. Snygga milda färger. Trevlig kväll. Kram

linnzan sa...

Hej vännen!
Tack för idag. Var så mysigt att träffa dig idag!
Super fint julkort och tag och många andra fina tags du gjort på sista tiden.

Kram

Mona sa...

Underbara kort och tags du har gjort igen Karin dekorerade så fint som bara du kan Njuter alltid när jag besöker din blogg. Fantastiskt att du orkar göra julkort i mars själv plockade jag bort alla julpapper och dekorationer när julen väl var över... orkade inte se dem mer.
Ha det så gott
Kram Mona

ÅsaJ sa...

Vilken lycka att få ett sånt fint julkort! Grattis till vinsten inne hos Strömstad scrapbooking!!! Va ett supersnyggt kort du gjorde!
Kram Åsa

Alexandra - Pysselmaniker sa...

Jättesmart! Jag har också planer på att fixa julkort och jultags i god tid. Runt jul har jag alltid massor med projekt som jag vill hinna med, och lite framförhållning är ju bra :D

Du undrade över ett mönster på en kofta jag visade i det här inlägget:
http://pysselmani.se/2013/02/mer-garn-fran-yarn-paradise-och-tillhorande-projekt/
Mönstret är ur en engelsk tidning jag köpte för något år sedan och jag vet tyvärr inte om det går att få tag i från något annat håll.

Katja/MezzaNotte sa...

Så härligt kort och tags du gjort. Gillar som du Reprint papprena. Du gör alldeles rätt att börja i god tid. Vad roligt att ha lite sedan i december.

Ha en fin vecka/kram Katja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...