tisdag 15 maj 2012

Pås-kort till Melker



Hej på er!
Tusen tack för alla fina kommentarer! Det är så roligt att läsa några rader från er som kikar in.
Nu får ni förbereda er på ett inlägg med måååånga bilder!
Jag har för första gången gjort ett pås-kort och använt en påse avsedd för matavfall som stomme till kortet. Man viker den så det blir ett litet album, så det blir några extra sidor att dekorera.
Vi var på dop i helgen och det var lilla Melker som fick det här kortet.
Jag har använt papper från Pion Design.
Kanten på påsen är gjord med en kantstans från Fiskars


Fina metallcharms som finns på Scrapdraken i Uppsala.
Det minsta hjärtat är en embossad stämpel från Stempelglede.


Här är kortets insidor.

Bokstäver utstansade med Tim Holtz alfabete Vintage Market.


Stämpel från Inkido och en tag att skriva på.


Och den här har ni ju sett förut ... min favoritängel som jag tycker passar så bra på kort till små barn. Den ingår i ett julstämpelset från Reprint.


Nästa sida (som är baksidan av den med ängeln) har jag dekorerat med en fågelbur gjord med en die från Marianne design.


Baksidan av kortet.

Poststämplar som ingår i ett stämpelset från Crafty Individuals.

Kul med papper som har Uppsala anknytning, dessutom heter gossen som döptes Strömberg i efternamn :)


Nu är det bara en arbetsdag kvar sen är det lång helg!
Ha en bra vecka!
Kramar från

12 kommentarer:

Anna sa...

Åh, så fint.. Har funderat över vad man kan använda de där mat-avfallspåsarna till. Detta var ju en underbar idé.

Ha det bra!
Kram Anna

Mona sa...

Så vackert Karin helt underbart. Den lille gossen förstår ju inte hur fint det är ännu men hans föräldrar måste ha blivit hänförda.
Ser kul ut att göra sådana här minaialbum måste våga mig på det en dag.
Tackar för dina goa komentarer inne hos mig
Ha en bra dag och önskar dig en skön ledighet
Kram Mona

Hannis sa...

Jag har sagt det förut men du är helt fantastiskt duktig!!
Så vackert!

Hoppas allt är bra med dig!
Kan tänka mig att det är mycket nu.
Om några dagar flyttar jag äntligen.
Det här har nog varit den mest kaotiska flytten jag någonsin gjort=))

Vi måste ta en lunch snart.
Har inte sett dig på en evighet.
Vi kan väl höras nästa vecka?

Kram till dig/ Johanna

Susy sa...

Hej Karin min vän!

Så vackert pås-kort du har gjort!
Gillar ditt val av papper, dekorationer och så många härliga
stämplar!

Sök upp mig på Uppsala mässan vi är där och scrappar på lördagen, kom till mig så vi får säga hej!

KRAM SUSY

Anna sa...

Så vackert Karin! Du är verkligen supererb på detta med pyssel. Vilken fantasi! Ha det fint och kram. /Anna

Katja/MezzaNotte sa...

Härligt påskort du har gjort! Så himla snyggt dekorerat och fint val av papper.Det är så roligt att man kan använda påsar till så mycket ;)

Ha en skön långledighet!
Kram Katja

Iffa ...... sa...

WOW!! Detta var ett helt makalöst snyggt kort!!! Så imponerade de som fick det + alla gäster måste varit!
Så mycket fina detaljer och otroligt välgjort kort = me like!
Älskar charms och dina var fina. Så välgjorda insidor vilket jag älskar. Har själv gjort ett dopkort och har fler på gång och jag sätter oxå alltid namn och datum, blir så mycket mer personligt då. Att du fick till det där med efternamnet var ju bara hur bra som helst,hihi.
Ha en underbar ledighet!
Kram Iffa

Tinas pysselblogg sa...

Så fina färger o papper, superfint kort!

Mvh Tina

.::CaRiN::. sa...

Hej Karin! Men vilka otroligt vackra dopkort du har gjort! Så detaljerade och välarbetade! Roligt att använda en påse! Och resultatet är ju super! :D Här regnar det idag så jag har pysslat en del småsaker! :) Imorgon jobbar jag men sen är det ju helg igen, skönt! Ha en fin helg! Kram!

Anneli sa...

Vilket fint kort! :) Allt passar så bra ihop!

Kram Anneli

Louise sa...

WOW vilket underbar dopkort du har gjort.
Så välgjort och noga genom tänkt.
Älskar pions papper och du har verkligen valdt ut många god bitar i från dom.
Om du har lust titta gärna in till mig då för jag har en bloggcandy i min blogg.
Många Kramar Louise

Charlotte sa...

Hej!
Vilka fina kort du gör, färgerna och alla fina dekorationer, Fantastiskt!
Jag har en liten överraskning till dig på min blog så kika gärna in där.
Kramar Charlotte

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...