onsdag 24 november 2010

Grattis till en liten ... tjej


Här är ett kort som jag gjort med stämpeln Guardian Angel från Sugar Nelllie, en favorit bland mina stämplar. Motivet är färglagt med Promarker pennor och på vingarna har jag använt en penna med silver glitter. Ramen i rosa bakom textstämpeln är utstansad med Spellbinders nya Lacey Circles och bakom den har jag använt en cirkelformad kantstans från Fiskars.
På dubbla lager med rosa papper har jag använt kantstansen Doily Lace från Martha Stewart och på det översta rosa papperet har jag embossat prickar med hjälp av en embossplatta från Cuttlebug som heter Swiss dots.





 Insida.
 Baksida.

Ikväll blir det pyssel i form av blomsterarrangemang. Jag ska åka till en stor blomsteraffär, få tillgång till en massa blommor och pynt och designa min egen julgrupp. Jag har en idé hur jag vill att den ska se ut, vi får se om det går att få till.  Men först ett glas vin med min väninna som bjudit in mig!

Tack för titten och ha en trevlig kväll!

3 kommentarer:

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Såååå
Fint kort..
Vi ska ha pysseldag, kväll här på Lördag. Ska ha Julmarknad den 5 Dec
Ska åxå se om vi kan få ihop lite grupper. Ska stryka på bilder på ljus mm...
Du får visa när du e klar
Önskar dig en härlig Torsdag
Kramisar
Sus

Anna sa...

Underbart Karin! Du har alltid så välkomponerade kort.
Nu har jag också köpt stämplar med de fina tjejerna från Sweet Pea Stamps. Min dotter på 5 år älskade dem och övertygade mig om att jag behövde 4 stycken... Känner mig som värsta härmisen, men hoppas att du inte blir sne på mig. Du gör ju så inspirerande blogginlägg :-)
Kram Anna

Laila sa...

Underbart snyggt kort! Den där stämpeln är så fin...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...