torsdag 10 juni 2010

Istället för en blomma ...

Hallå!
Jag har knåpat ihop en liten minnesask till min väninna som fyllde jämna år nu i veckan. Det är verkligen skoj att dekorera askar. Hela asken är klädd med ett papper från Maja Designs serie Mina Vänner - Paula. Ovanpå locket har jag stämplat med Inkidos stämpel "Splash" och embossat den i vitt. Fjärilarna är gjorda med fjärilspunch från Martha Stewart. Jag har dekorerat locket med spets, rhinestones, blad från Prima och lite olika rosor i creme, rosa och vitt.


Så här såg asken ut innan.

Stämpeln "Istället för en blomma" kommer från Inkido. Den är embossad med Distress Embossing Powder från Tim Holtz, färgen heter Black soot.


Inuti asken finns ett album, dekorerat med samma papper från Maja Design. Stämpeln "Hjärtliga gratulationer" kommer från Inkido.  I albumet har jag satt kort från att vi lärde känna varandra på lekis 1976 och fram till nutid. Det blev mycket skratt och roliga återblickar när jag gjorde det här albumet, vi har varit vänner i 34 år nu och har många minnen tillsammans. Och det blev mycket uppskattat av mottagaren! 



Baksidan med spets och rhinestones.

Jag har knutit garn och sidenband runt sidorna.

Det var en underbar morgon när jag tog dom här bilderna, solen värmde så skönt fast det var så tidigt. Tänk att sommaren äntligen är här!  


Imorron är det fredag och skolavslutning! Min son går ut 9:an och det är förstås en väldigt speciell dag för honom, och för mig. Det är en dag fylld av glädje, förväntan - och avsked. Tiden går så fort, jag sitter och tittar på kort från skolavslutningen i sexan, då var han en liten pojke. Under dom här tre åren har han blivit en ung man. Så här fin var min Robin på 9:ornas skoldans i onsdags:


Nu är den här varma sommardagen snart slut och jag säger godnatt ... Ha en bra helg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Så otroligt fin ask du gjort! =)
Håller själv på med scrapbooking sen två år tillbaka, och det är kul att gå in på olika sidor och inspireras, och din blogg är en av favoriterna! =)

Hälsningar Madde

linnzan sa...

Hej vännen!
Herregud, vad fin asken blev! Hon kommer älska den. Hoppas du haft en bra start på helgen!?
Jag har firat mammas födelsedag idag och hon blev superglad för cuttlebugen. Har också gjort ett kort idag, kul att pyssla igen.

Kram

.::CaRiN::. sa...

Hej Karin! Vilken otroligt vacker och genomtänkt ask/album du gav bort! 34 års vänskap är inte dåligt! :D Förstår att hon blev jätteglad över en sådan fin gåva! Så stilig din son var när han skulle på skoldans! :) Jag har inte pysslat så mycket sista tiden då jag haft fullt upp med andra nöjen som healing, meditation i grupp, energirensing, träning och andra nyttiga saker för kroppen/själen! Men i helgen fick jag faktiskt ihop ett kort till en beställning. Ska lägga ut det så snart jag kan! :) Vi hörs! KrAAAM till dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...