torsdag 26 november 2009

Grattis pappa!

Idag fyller min pappa år och förhoppningsvis landar det här kortet i hans brevlåda på förmiddan.

Textstämpeln kommer från Reprint och är embossad med Tim Holtz Distress Powder i färgen Aged Mahogany. Det här embosspulvret ger en matt och skrovlig yta som är perfekt till alla alster som man vill ge ett gammaldags utseende. När man embossat stämpeln och pulvret svalnat helt tar man en liten svamp och borstar bort dom lösa kristallerna. Sen kan man fortsätta färga in motivet med distressdynor, här har jag använt Tim Holtz Distress Ink i färgen Antique Linen.

Jag hade stickers med antika bilar hemma och det tyckte jag passade bra på det här kortet. Jag fick en gammal spetskrage av mamma i helgen och från den har jag klippt ut den cremefärgade blomman med blad. I mitten en ros med guldglitter.







Nu är det bara några dagar kvar till första advent. Jag ser fram emot att pynta lite hemma, ta fram julstjärnor och ljusstakar. Jag gillar advent, det blir så vackert i alla hus och trädgårdar med många ljus som lyser. Det behövs nu i mörkret!
Tjingeling!

2 kommentarer:

Jennie/Deleelsia sa...

Grymt läcker kort du gjort till din pappa, det där lär han bli väldigt glad för.

Carin sa...

Halloj Karin! Vilket läckert kort din pappa fick! Manligt men ändå med fina detaljer! Tjusigt! Men håh - du måste ju sjunga med Caroline Af Ugglas kör! Tänk så roligt?!! :D Idag har vi pyntat advent, mysigt värre! Imorgon är det skyltsöndag, det tycker jag är kul och charmigt! (fast dom flesta affärerna har ju även öppet numera! ;)) Nu är det bara att klura på julklapparna! ;) Ha en fortsatt fin helg! Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...