söndag 22 november 2009

Ett halsband till Cecilia



Hallå! Var det nån mer än jag som tyckte det var helt underbart att se solen igår? Det kändes nästan som en vårdag med nästan 10 grader varmt. Jag plockade in en nyutslagen ros också, trevligt att dom fortfarande blommar. Igår gjorde jag ett halsband till min brors dotter Cecilia. Hon fick ett armband när hon konfirmerade sig och nu ville jag ge henne ett matchande halsband eftersom hon fyllt år.




Jag har använt snäckskalspärlor, allt material är köpt på Korall Pärlor och Stenar i Uppsala.
Jag har hunnit med att pyssla lite i helgen, dock inte med ett nytt set julstämplar från Kortmakaren, Mer sirlig jul, som jag fick i fredags. Få se om jag hinner med nåt idag, det "kliar" i fingrarna att få använda dom! Först är det middag hos föräldrarna i Öregrund som gäller.
Vi ses!

2 kommentarer:

Carin sa...

Hej Karin! Vilket supersött halsband! Hon kommer att bli jätteglad! Ja, det var verkligen skönt med några soltimmar i lördags! Vi har haft 7 st i november?! Drake, vad mörkt det är! Trist att man aldrig kan ta bra kort på pysslade alster... får vänta men några till helgen! ;) Ha en skön kväll! Kram!

Caroline sa...

Oj så fint det blev! Nu blev jag sugen på att pyssla med smycken.. Har en låda liggandes...
ha det gott!
/Caroline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...