tisdag 27 oktober 2009

Jul med vintagelook ...


I helgen gjorde jag några julkort, här är ett av dom. Jag har använt mönsterpapper från My Minds Eye, serien heter Signature Christmas. Jag är helt förälskad i dessa fina papper med vintagelook. Dom är kraftiga med underbara mönster som skimrar.

Blommorna är gjorda med samma mönsterpapper, i mitten en ros från Prima med lite guldglitter på kanterna. Under blomman en snöflinga gjord med Spellbinders.

Spetsen från Prima har jag har trätt in ett vitt band i. Guldspetsen fanns i en stor sytillbehörslåda som jag ropade in på auktion i somras.





Idag sken solen, det var så härligt efter flera dagar med gråväder. På det här kortet ser man hur solens strålar tittar in genom fönstret. Nice!
Ha en bra vecka och hoppas solen visar sig igen!

2 kommentarer:

Carin sa...

Hej Karin!

Du är verkligen en hejjare på Vintagekort! :D Jättevackert! Romantiskt med det fina blomsterarrangemanget och spetsarna! :) Änglabilden är verkligen fin också! Nu väntar jag på ett par spellbinders...! Ska bli kul att testa nya maskinen! :) Kram!

Gypsy Purple sa...

I really, really love this!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...