tisdag 6 oktober 2009

Änglar ...


Dom finns lite överallt i vårt hus, änglarna. I badrummet te.x. har jag tre stycken. Jag tycker änglar är vackra i alla dess former och jag gillar även att ha dom på kort som jag gör. Igår efter att jag grundmålat lådorna till köpmansdisken (som genomgår en makeover från tråkig syrabets till fräscht antikvitt) så fick jag lite tid över till annat pyssel. Jag gjorde det här kortet med änglamotiv hämtat från Heidis blogg med vintagebilder.





Med min nya Spellbinders "Create a flake" har jag gjort snöflingorna, dom blev favoriter direkt och jag kommer nog använda dom flitigt på julkorten framöver!


Spetsen, både vit och beige, är köpt på auktion. Den vita pappersspetsen är gjord med hjälp av en kantstans från Fiskars.




Ikväll är det målning som gäller igen, två lager återstår på lådorna innan köpmansdisken är klar. Det är roligt och resultatet blir mycket bättre än jag hade trott från början.
Sen vill jag tacka er alla som kikar in här lite då och då, och ni som lämnar kommentarer, det är väldigt uppskattat ska ni veta! Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Carin sa...

Hej Karin!
Vilket ljuvligt kort! Änglar är underbara! Mysig gammaldags känsla i kortet! Snöflingorna är jättefina! :D Spännande med köpmandisken, du kanske får lägga ut slutresultatet på bloggen?! :D Ha en fin dag! Full fart mot helgen! ;) Kram!

Caroline sa...

Hej Karin!
Här har du mig :)
Vilka fina kort du knåpar ihop!

/Caroline på scrappingen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...