lördag 4 juli 2009

Mina favoriter i trädgården ...


Eftersom jag så här års tillbringar lite mer tid ute och lite mindre vid pysselbordet, så tänkte jag lägga ut några bilder från min trädgård istället. Mina absoluta favoritblommor är rosor. Jag skulle kunna ha hur många som helst!

Det här är klätterrosen New Dawn som breder ut sig mot väggen vid vår lilla trädgårdsbod. Just nu blommar den med ca 50 st så här ljuvligt rosa blommor.

En annan klätterros som står vid husets framsida, Flammentanz, doftar inte mycket men är helt översållad med karminröda blommor.


Den här rosen heter Queen Elisabeth och planterades i rabatten på framsidan förra året. Den hade tur och överlevde vintern, tyvärr gjorde inte några andra av mina rosor det. Några har dött och några fick en rejäl omgång av kyla och snö och är därför lite tilltufsade och sena i starten i år.

Det här var bara några av mina skönheter i trädgården, kanske lägger jag ut några till framöver.

Ha en jättefin och skön helg och tack för titten!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...