måndag 4 maj 2009

Du är allt


Vädret har verkligen varit toppen i helgen och jag har både fått jord under naglarna, myggbett och fräknar på näsan. Ett nytt jordgubbsland har det blivit, insåg att mina plantor som var 12 st från början hade blivit drygt 40 st! Så nu ser jag fram emot många goda, solmogna jordgubbar i sommar. Vi har planterat ett körsbärsträd och satt potatis. Det växer och frodas och det är så roligt att se. Vår trädgård är ju relativt ny fortfarande, det är fjärde sommaren som vi bor här.

Vi har också gjort en utflykt till Alsta Trädgårdar som ligger utanför Örsundbro. En jättemysig handelsträdgård med vinterträdgård och ett café där allt är hembakt och hemlagat. Rekommenderas!



Det är ganska skönt att gå in och sätta sig och pyssla lite efter en heldag utomhus. Sonja Aldéns fina text "Du är allt" pryder mitt kort som jag har knåpat ihop. Stämpeln kommer från Inkido och är embossad i blått glitter. Mönsterpappret, som kommer från Webster´s Pages och heter "Chocolate Souffle", är i en favoritfärg-kombination: Brunt och duvblått.




Jag har använt Grunge Collection till blommorna och i mitten sitter små Mulberry-rosor. Stjälkarna har jag virat runt en tjock nål för att få till spiralerna.



Inuti finns en tag med plats för några egna ord. Tagen finns med på ett klippark från Maja Design.

Kortets baksida. Tack för titten, ha en fortsatt trevlig kväll!

1 kommentar:

Carin sa...

Hej Karin! Vilket underbart ljuvligt kort! Jättefina färger! Jag gillar också kombinationen blått/brunt! :D Såg att du undrade över "Tänker på dig" stämpeln! Den är från Inkido och finns hos Stämpelgården! :) Hoppas du får rolig post från oss idag! ;) Och tack för dina snälla kommentarer på min blogg, jag blir jätteglad! :D Ha en riktigt skön helg! KraM!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...