söndag 22 mars 2009

En dekorerad burk

Jag har försökt skapa lite ordning bland mina pyssel-saker idag. Jag tillhör inte dom priviligerade som har ett eget pysselrum utan mina saker trängs i ett skåp och lite här och där. Det blir fler och fler saker och utrymmet krymper. Efter ett tag blir det stökigt också.
Jag hittade en praktisk men tråkig burk i papp i ett av mina skåp. Den skulle passa perfekt att förvara olika dekorationer i. För att göra den lite roligare använde jag mig av decopatchpapper och klädde in hela burken med det.
Så här såg burken ut innan:


Och här är den efter att ha genomgått en "make-over".


Retroblommor och hjärtan som jag har torr-chalkat, en kul teknik som jag kommer börja använda mig mer av.


Nu ska jag fortsätta städa här hemma och sen blir det förhoppningsvis lite mer pyssel ikväll!

1 kommentar:

linnzan sa...

Åh så fin den blev! Vilken bra idé att ha scrappad burk till småsakerna. Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...